Goede voornemens 2017

Ik hoop dat jullie allemaal een goed uiteinde en een fijn begin hebben gehad! Ik heb, ondanks wat verdrietige omstandigheden, toch een fijn oud&nieuw gevierd. Lekker thuis bij mijn ouders en wat vrienden/vriendinnen van mijn broertje met een hele boel vuurwerk. Omdat ik zin heb in een lijstje, vandaag een aantal goede voornemens die ik heb bedacht voor 2017. Geen standaard afval- of bewegings doelen, maar gewoon dingen die ik meer wil doen of wil veranderen. En daarnaast lijkt me het gewoon heel erg leuk om volgend jaar te bekijken wat er van is gekomen.
kalender
* Blog
Op blog gebied heb ik grote plannen! Want ik wil graag mijn eigen domein hebben zodat ik wat meer vrijheid heb qua layout en pagina’s. Zo zou ik bijvoorbeeld graag een recepten en DIY index willenย en misschien een soort landkaart met alle hotspots die ik heb bezocht in Nederland. Hiervoor heb ik al iemand benaderd die mij zou kunnen helpen met het opzetten van een mooie layout. Maar eerst moet ik op zoek naar een site waar ik mijn eigen domein (niet heel duur) kan ‘huren’. Dus mochten jullie tips hebben, dan hoor ik het graag! Hier ga ik mee aan de slag als ik klaar ben met mijn stage. Dan hoop ik even wat meer tijd te hebben. Als het zover is hou ik jullie natuurlijk op de hoogte ๐Ÿ™‚

* Creativiteit ontwikkelen
Na het blog komen we bij het volgende puntje. Mijn creativiteit ontwikkelen. Door mijn stage merk ik dat ik het leuk vind om op bepaalde punten te groeien. Zo ben ik al druk bezig om mijn fotografie skills te verbeteren maar ook wil ik bijvoorbeeld beter leren hoe je nou een leuke product/kleding styling doet voor foto’s.
Maar uiteraard wil ik ook graag andere creatieve dingen leren. Zo lijkt het me leuk om bezig te zijn met handlettering en wil ik gewoon meer met mijn handen bezig zijn ipv het uitstellen omdat ik ‘te druk’ ben… Ik word er gewoon ontspannen van en daarnaast vind ik het heerlijk om ermee bezig te zijn. Ik hoop komend jaar dan ook weer een aantal DIY’s/Creatieve projecten te delen. Want dat is een beetje achtergebleven de laatste tijd.
jurk* Lichamelijk
Op lichamelijk gebied heb ik wel een groot voornemen. Doordat ik vaak zo druk ben in mijn hoofd, te veel leuke, creatieve ideeรซn heb, perfectionistisch ben en gewoon altijd bezig ben voel ik me vaak moe. ย En daarnaast heb ik al tijden last van allerlei vreemde kwaaltjes waardoor ik niet lekker in mijn vel zit. Hier heb ik laatst met mijn dokter over gesproken, lichamelijke zaken zijn inmiddels uitgesloten, dus heb ik het plan om te gaan praten met een coach. Zodat ik wat meer rust krijg in mijn hoofd, misschien vaker nee moet zeggen en gewoon wat meer bewust ben van mezelf. Hoe en wat weet ik nog niet precies, maar ik merk wel dat het nu nodig is om iets te gaan ondernemen… Wie weet deel ik hier binnenkort wat meer over, maar het is best wel spannend/persoonlijk dus misschien ook niet haha.

* Fair fashion en Lokale ondernemers
Ik merk dat ik de laatste tijd bezig ben met de wereld om mij heen. Ik kijk meer naar kleding die op een eerlijke manier gemaakt is en daarnaast koop ik graag producten bij lokale of kleine ondernemers. Het jurkje op de foto hierboven is mijn nieuwste aanwinst! Ik vond hem al tijden leuk, maar vrij prijzig (het nadeel van fair fashion). Nu was ik laatst weer bij Kokotoko in Groningen en was hij in de sale met 50%, je begrijpt die moest mee. Ik ben er heel blij mee! Daarnaast is de kwaliteit erg goed en zal dit kledingstuk lang mee gaan, wat fijn is ten opzichte van de aankoopprijs. Dit is bij kleding van goedkope ketens wel anders, die kan ik soms na 2/3 keer wassen wel weggooien.
Ik koop al vaak bij kleine ondernemers, zo ook mijn nieuwe jaarkalender die ik kocht bij Via Martine (bovenste foto). Ook hier ben ik heel blij mee! Het is een product wat niet veel mensen zullen hebben en daarnaast vind ik het fijn om creatieve mensen te steunen.
Het komende jaar wil ik mij hier nog meer in verdiepen (fairfashion) en nog steeds lekker gaan shoppen bij kleine en lokale ondernemers ipv de grote winkelketens. Die winkeltjes zijn ook gewoon veel leuker om te bezoeken zoals je ziet in de hotspotsblogs haha ๐Ÿ˜‰

* School/Werk
En dan het laatste puntje School/Werk. Zoals jullie weten zit ik in mijn laatste schooljaar en doe ik dit jaar examen. Ik hoop natuurlijk mijn stage te behalen, wat ik vrij zeker al heb gehaald ๐Ÿ˜‰ En daarnaast hoop ik mijn examens te halen en zo te slagen voor mijn opleiding.
Ik wil niet meer verder studeren of leren (misschien wel cursussen hoor, maar geen opleiding meer), dus ga op zoek naar een baan. Ik heb al kleine baantjes aangeboden gekregen dus hier ga ik zeker naar kijken de komende tijd. Het lijkt me heel erg leuk om freelancer te zijn en aan verschillende producten te werken. Maar mijn ultieme droom is een eigen winkel in Groningen (soort conceptstore met verschillende producten en misschien een koffiehoekje). Dit zal ik nog niet meteen kunnen opstarten dus vandaar dat ik eerst wil werken bij verschillende bedrijven of een woon/kledingwinkel.

Zo, na het maken van dit lijstje heb ik helemaal zin gekregen in het nieuwe jaar. Ik heb alweer vele plannen en daarnaast zin om alle leuke dingen weer met jullie te delen (#confettismiley).
Hebben jullie nog goede voornemens? Of juist helemaal niet?ย 

16 gedachtes over “Goede voornemens 2017

  1. Mirjam zegt:

    Hoi! Wat een leuke goede voornemens! Dat moe zijn herken ik wel, van teveel dingen doen. Tegenwoordig structureer ik mijn leven meer en ik merk dat dat ook rust geeft. Succes daarmee! En ook met de verdrietige omstandigheden, wat ze ook zijn!
    Ik ben benieuwd naar al je goede voornemens en zal met plezier je blogs hierover lezen!
    Liefs,
    Mirjam

    Like

    • rensinasteursma zegt:

      Thanks voor je fijne reactie. Klopt, ik zie veel van je bulletjournal, dat het me wel nieuwsgierig maakt om ook eens te proberen eigenlijk. Maar ja waar haal ik die tijd dan weer vandaan ๐Ÿ˜‰ Tot snel, Liefs Rensina

      Like

  2. Maddy zegt:

    Wat een voornemens allemaal. Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken.
    Erg hรจ, dat er zoveel ideeรซn in je hoofd zitten die je wilt doen en dat er dan maar 24 uren in een dag zitten waarvan je er ook nog een aantal moet slapen.
    Ik ken dat heel goed. Zoveel willen doen dat je niet weet wat je eerst moet en wilt gaan doen. Gelukkig is er niets lichamelijks met je aan de hand dus is het idd een kwestie van rust scheppen. Doe vooral veel leuke dingen, maar dat doe je al, en ga niet te snel denken als je ergens mee bezig bent :”Ja maar dat had ik ook nog willen doen”.
    Mijn motto is tegenwoordig : “Morgen is er weer een dag”, maar toch vind ik het heel moeilijk om dat innerlijke stemmetje uit te schakelen en niet te gaan denken aan de dingen die ik ook nog moet of wil gaan doen.
    Succes met alles en ik heb er het volste vertrouwen in dat je gaat slagen dit jaar.
    Probeer je dromen waar te maken en stop niet met dromen.

    Like

    • rensinasteursma zegt:

      Dank voor je lieve reactie Maddy! Doet me goed. Klopt, ik heb standaard te weinig uren op een dag ๐Ÿ˜‰ Fijn dat ik niet de enige ben hihi. Goeie tips, ik ga het eens proberen. Al zal het lastig worden denk ik met het uitzetten van dat stemmetje… Liefs Rensina

      Like

  3. Verie zegt:

    Wat een mooie blogpost, Rensina! Ik zou eigenlijk gisteravond even komen buurten, maar er kwam wat tussen, mijn excuses! Nu heb ik even lekker gelezen en je blogpost bekeken en het lijkt net of ik deze blogpost geschreven hebt,..ik ben benieuwd naar je nieuwe creativiteiten en als je tips en tricks hebt voor mooie styling voor fotografie, houd ik me aanbevolen! Ook ik vind het super leuk om nieuwe locaties te vinden en om wat nieuws uit te proberen! ๐Ÿ™‚ Praten met een coach is niet gek, zelf loop ik daar al vanaf mn 14e, heerlijk, vooral in de wintermaanden, verder heb ik HSP dus alles komt meer binnen bij mij als bij andere en moet ik eerst verwerken en daar wordt ik heel moe van! ๐Ÿ˜ฆ Sterkte met jou sores en ik hoop dat je je binnenkort weer wat beter mag voelen! ๐Ÿ™‚

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    Like

    • rensinasteursma zegt:

      Dankjewel voor je lieve reactie Verie! Aah dat maakt toch helemaal niks uit, leuk dat je vandaag langskwam en ook uitgebreid reageert. Altijd leuk.
      Oh wat bijzonder zeg, dat jij dezelfde dingen hebt. Heb me inmiddels ‘aangemeld’ bij een coach. Ben benieuwd wat hoe het gaat. Maar fijn om te horen dat jij er veel baat bij hebt. Dat maakt het iets minder spannend.
      Liefs Rensina

      Like

  4. Daphne zegt:

    Allereerst een gelukkig, liefdevol en gezond 2017.
    Spannend hoor, al die goeie voornemens.
    En wat een goed idee om dat op je blog te plaatsen, dan kun je aan het einde van het jaar terug kijken wat ervan gekomen is ๐Ÿ˜‰
    Ik heb niet echt goeie voornemens…..gewoon een beetje gezond leven, kets meer bewegen en misschien een sport gaan doen, maar dat had ik eind 2016 ook al bedacht (en gedeeltelijk gedaan)
    Ik plaats ook snel weer wat leuks op mijn blog, ik ben er de laatste dagen niet veel geweest…..de kinderen hebben vakantie en dus zijn we bezig met andere dingen.
    Maar, ook een soort van goed voornemen, meer bloggen en meer tijd vrijmaken voor mijn creatieve hobby.
    Groetjes, Daphne

    Like

    • rensinasteursma zegt:

      Dankjewel voor je lieve reactie Daphne! Hihi ja he, heb stiekem nu al zin aan het eind van dit jaar. Kan ik kijken hoe ik het heb gedaan met mn goede voornemens. Ben ook weer benieuwd naar jou blogs, kom snel weer eens koekeloeren bij je! Liefs, Rensina

      Like

Geef een reactie

