2016 het jaarverslag

Het eind van het jaar is weer in zicht, nog één dag en dan is het gewoon alweer 2017. Het jaar is zoals gewoonlijk weer omgevlogen en dus is het de hoogste tijd om terug te kijken op het afgelopen jaar. Wat heb ik weer veel beleefd en meegemaakt, maar uiteraard heb ik ook dingen geleerd. Vandaag vertel ik je er alles over + deel ik de top 3 van de meest gelezen blogs. 
jaar-2016Hierboven zie je alle maandmomentjes van het afgelopen jaar. Wat vind ik het iedere maand toch leuk om terug te lezen en te kijken wat ik ook al weer allemaal heb beleefd. Zo wil ik dit nu ook doen, maar dan met de hoogtepunten en mijn favoriete foto’s. Want ik zie al weer heel veel dingen die ik was vergeten of waarvan ik dacht dat ze al veel langer dan een jaar geleden zijn gebeurd.
BerlijnTravel
*Dit jaar bezocht ik twee buitenlandse steden: Milaan en Berlijn. Met mijn lieve klasgenootjes ging ik een weekje naar Milaan, een stad waar ik normaal gesproken niet zo snel heen zou gaan. Maar wat was het leuk!
En verder ging ik met mijn ouders en broertje naar Berlijn, wat ook heel erg fijn was!
Stiekem wilde ik nog een langere reis maken, maar tja het is er niet meer van gekomen… Ik hoop dat ik komend jaar wel weer eens wat langer weg kan gaan.
Groningen*Naast de twee buitenlandse steden, heb ik ook in eigen land gereisd! Ik bezocht weer allemaal nieuwe- en bekende steden. Zoals jullie weten vind ik het leuk om verschillende hotspots te bezoeken. En dat kwam met mijn eigen stageproject helemaal goed, Op stap met Knip. Hiervoor heb ik al een heleboel steden bezocht en ga ik de komende 3 weken ook nog doen.
IGTour*Dit jaar was ook het jaar van de IGtour Groningen. Eindelijk was de dag, waar Hilgre en ik lang aan hadden gewerkt. En wat was het gezellig en leuk! Met een aantal meiden heb ik nog steeds contact. Alle hotspots hebben jullie natuurlijk uitgebreid kunnen zien op dit blog, maar ik heb alweer wat nieuwe ontdekt die ik hopelijk snel kan delen volgend jaar.
TransformatieHuis
*Natuurlijk was ik ook weer veel tijd kwijt aan mijn kamer in Zwolle en bij mijn ouders. Mijn hoogtepunt was dan ook het gele kastje wat ik na lang zoeken eindelijk vond! Wat is hij mooi geworden en ik krijg er nog steeds veel complimenten over. Het is dan ook niet voor niets de meest gelikede foto op instagram.
* Ook bezocht ik dit jaar de VTwonenbeurs, na een paar jaar niet te zijn geweest vond ik het wel weer tijd. En het was te gek, samen met mijn oom en tante keek ik mijn ogen uit. Maakte ik veel foto’s en zijn er weer wat dingen op mijn wishlist gezet (nu nog een groot klushuis en geld haha).
* De afgelopen maanden ben ik druk bezig geweest met een eerste echte woonstyling voor mensen buiten mijn familie #trots. Het wordt al zo mooi! Zodra het helemaal af is zal ik het zeker met jullie delen!
25years*2016 was ook het jaar dat mijn ouders 25 jaar getrouwd waren! Uiteraard hadden we een groot feest en jullie hebben al alles kunnen lezen over de aankleding die ik verzorgde. Ook dit moment is iets waar ik vaak aan terugdenk. En dan ook zeker de fotoshoot die ik en mijn broertje hebben gedaan in Zwolle. Een waardevolle herinnering de foto’s.
TrendboekSchool
*Met stip op één staat het trendboek als ik een hoogtepunt op schoolgebied moet noemen. Ik heb er zo hard en met veel plezier aan gewerkt! En ik ben dan ook zeer trots op het resultaat. Kreeg lovende reacties van de docenten en klasgenoten en dat is toch wel heel fijn om te horen.
Verder behaalde ik al mijn schoolprojecten (eentje zelfs met 100%) en ging ik over naar het 4e jaar.
profielfoto*En zo zit ik op dit moment al weer over de helft van mijn schooljaar in de 4e klas. De stage bij Knipmode zit er bijna op en wat is het leuk zeg. Ik mag veel dingen bedenken en uitvoeren en het werk is lekker variërend. Zo bedenk en maak ik quotes voor de social media, heb ik toffe DIY’s uit mogen voeren, de fotoshoots van Knipmode & Knippie en bezoek ik leuke events en bedrijven. Maar mijn stage hoogtepunt is natuurlijk op stap met Knip, waar ik heel veel plezier aan beleef. De ondernemers die ik bezoek zijn zo positief en enthousiast. En daarnaast is het fotograferen, beeldbewerken en uitwerken van de blogs en nieuwsbrief natuurlijk helemaal te gek! Jullie merken wel dat ik heel enthousiast bent, dus over een kleine maand vertel ik jullie uitgebreid over deze stage (dan is het alweer ten einde helaas).
Insectenboekette tea
Samenwerkingen
*Ik had het afgelopen jaar ook weer toffe samenwerkingen! Natuurlijk met bol.com waarvoor ik allemaal mooie hobbyboeken mag reviewen. Dit blijf ik in 2017 ook nog steeds doen.
En natuurlijk de theeën die ik ontdekte en mocht reviewen. Ik vind het steeds zo leuk om de bijzondere theeën te stylen, te fotograferen en te proeven. Ik ben er dan ook erg trots op dat de foto’s en blogs steeds beter worden. Komend jaar hoop ik weer wat (thee)reviews te mogen delen en er zit zelfs alweer een samenwerking aan te komen volgend week.

Top 3 best bekeken!
En dan komen we aan bij de meest gelezen blogs. Altijd weer een dingetje. Want sommige blogs waar ik veel tijd in heb gestoken worden juist niet goed bekeken en anderen waar ik minder trots op ben juist heel erg. Maar het is een leuk rijtje geworden:
IMG_20150627_1319353. DIY Zelf theezakjes maken.
Op drie staat een uitleg om zelf theezakjes te maken. Ik had wel verwacht dat deze vrij hoog zou staan want deze foto wordt ook vaak gerepind op pinterest… Nog steeds een leuk artikel voor cadeautjes of gewoon speciale theezakjes die je zelf maakt.
5f99b-theedoos12. Gastblog Nikki: Zelf een theedoos maken. 
Dit blog stamt al uit augustus 2014 en was en is echt heel vaak bekeken. Hij staat ook vaak hoog in de top 5 meest gelezen deze week. Ik denk dat heel veel mensen het leuk vinden om hun eigen theedoos te maken of uit te breiden. Dat kan ook niet anders met zoveel theeliefhebbers als volgers 😉
d69b0-img_20150408_1630381. Leporello boekje maken.
Tijdens mijn tweede schooljaar wilde ik ook altijd al ‘bijzondere’ collages opleveren. Zo heb ik dit leporello boekje gemaakt. Omdat ik geen Nederlandse uitleg kon vinden heb ik hem zelf maar gedeeld. Ik baal stiekem wel een beetje van de foto’s…

Wat is jou favoriete blog of blog categorie? Misschien staat ie niet in dit rijtje, dus ik ben erg benieuwd. Laat je het weten in de reacties? 

Een gedachte over “2016 het jaarverslag

  1. craftjunkiemirjam zegt:

    Super leuke blog zo! Eigenlijk gebeurt er veel meer in een jaar dan je denkt hè? Tenminste, dat heb ik wel en jij ook, zo te lezen. Ik vond zelf dat boek wat je voor school maakte heel erg leuk om te zien!
    Succes het komende jaar met alles en natuurlijk blijf ik je blog lezen!
    Liefs,
    Mirjam

    Like

Geef een reactie

