Kerstkaartjes 2016: Handmade

Dit is alweer de laatste blog, in serie van drie, over de kerstkaartjes 2016. De vorige gemist? Geen nood  hier vind je de kerstkaartjes 2016 en kerstkaartjes petitelouise. In deze laatste blog geen gekochte of gevonden kerstkaartjes, nee we gaan op het nippertje nog even leuke kerstkaarten maken. Gelukkig hebben we nog even, maar ik heb snelle zelfmakers gevonden die als het goed is zo klaar zijn. Enne scroll zeker even door tot het einde, want daar staat nog een leuke verassing! 
049bd4e233183a83c10fe8f288bdcb26Een simpel idee maar een geweldig resultaat! Je kunt hier lekker veel mee variëren door de figuurtjes of patronen te veranderen Maar ook zou je nog wat tekst of handlettering toe kunnen voegen. Bron
wwstlee_christmastree2_mvGa een avondje lekker in de weer met papier, inkt en ecoline en je krijgt de leukste resultaten. Voeg een tekstje of banner toe, gebruik gekleurd papier en maak je kaartje af met wat steekjes op de naaimachine. Succes en plezier gegarandeerd! Bron
14f6b5c2827a0e840d52b03744b61cc6Bruin kraft papier is van zichzelf al best sfeervol, dus het enige wat je nog hoeft toe te voegen zijn leuke papiertjes in kerstvormen, wat tekst (of gebruik een stempel) en spatter wat verf voor de sneeuwlook. Bron. Ook leuk om gebruik te maken van verfstaaltjes: kijk!
71907f54d3d13c85b02e59705630e7aa

Mocht je nou goed zijn met de computer, dan kun je natuurlijk ook digitale kerstkaartjes ontwerpen. Gebruik hiervoor programma’s als Illustrator of Photoshop en je kunt helemaal los gaan met al je ideeën. Het enige wat je nog hoeft te doen is printen of de kaartjes laten drukken. Dit idee wil ik volgend jaar gaan doen, dit jaar had ik helaas te weinig tijd hiervoor. Bron

En verder…
– Zou je een gezellige foto kunnen maken en deze kunnen afdrukken (erg persoonlijk en extra leuk!)
– Een mooie afbeelding op google of pinterest uitzoeken en deze laten afdrukken op mooi papier .
– Kun je genoeg ideeën vinden op pinterest.

Omdat ik (en jullie!) zo enthousiast was over deze kerstserie lijkt het mij leuk om een aantal van jullie een kaartje te sturen. Waarschijnlijk niet iedereen, maar ik kijk wat ik kan doen.
Het enige wat je hoeft te doen is onderstaand contactformulier invullen (als je helemaal doorscrolt kom je bij de reacties uit) en dan kies ik een aantal ontvangers uit. Oh enne mocht je mij nou ook een kaartje willen sturen, wat ik natuurlijk heel leuk zou vinden, stuur me dan even een mailtje voor mijn adres. Mijn mailadres staat rechts.
Ik ben benieuwd hoeveel van jullie gaan reageren 😉

2 gedachtes over “Kerstkaartjes 2016: Handmade

    • rensinasteursma zegt:

      Jaa je deed het helemaal goed! Ik had later nog wat extra toegevoegd voor de duidelijkheid. Geeft niet, ik kan je mailen nu ik je mailadres hebt. Niemand heeft nog z’n adres gegeven, dus het is niet helemaal duidelijk geloof ik haha 😉

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

