Een bosje Bloomon

Jaaa, na lang wachten, was het vorige week donderdag eindelijk zover. Ik kreeg mijn eerste Bloomon bos. Spannend, want wat voor bos zou ik krijgen? Zouden er mooie bloemen inzitten? Vandaag deel ik met jullie het resultaat en vertel ik wat meer over Bloomon zelf, want misschien ken je het nog helemaal niet.
Bloomon
Ik kende Bloomon al een tijdje doordat ik de prachtige boeketten op instagram voorbij zag komen. Maar tja het was toch best wel prijzig. Tot dat ik het merk tegenkwam op de Wonen&Co beurs. Er werd mij meer verteld over de bloemen, waar ze vandaan komen en hoe het abonnement werkte. Ik was om en heb me meteen aangemeld. Wel moest ik nog zo’n twee maand wachten want ik wilde het boeket in Zwolle hebben. En ik eerst nog vakantie en veel vrije dagen had, kreeg ik mijn eerste boeket op 12 mei.
BloomonEen aantal weken voor mijn eerste bezorging werd ik al verblijd met een mooie kraft envelop op de mat. Hierin zat een leuke kaart met daarbij vrolijke kaartjes om uit te delen. Want doordat ik een gratis vaas (!) bij mijn bestelling kreeg, mocht ik deze actie doorgeven aan mijn vrienden en familie. Helaas is deze actie nu afgelopen…
Daarnaast werd ik iedere keer weer blij van een mailtje of sms van Bloomon, want mijn boeket kwam al snel dichterbij en ik werd goed op de hoogte gehouden.
bloomon BloomonHet bos bloemen wordt geleverd in een bruine kraft wikkel en lees en bekijk deze vooral goed, want er staan allemaal handige tips en weetjes aan de binnenkant. Superleuk! Daarnaast zit er bij ieder boeket een geel/wit gestreept kaartje waarop staat hoe het boeket is ontwikkeld, welke bloemen er in zitten en waar de inspiratie vandaan kwam (deze keer Engelse drop!). En wauw wat is mijn eerste boeket prachtig! Zo mooi de kleuren roze, geel, wit en groen. Er zitten allemaal verschillende bloemen in direct van de kweker. Dit zorgt ervoor dat ze supervers zijn en niet te lang hoeven ‘reizen’ om op hun bestemming te komen. Ik ben echt benieuwd hoelang ze allemaal blijven staan. Ik heb al een aantal verschillende plekjes ontdekt waar ik de vaas kan neerzetten. Zo kan ik lekker afwisselen.
BloomonHoe werkt het:
Je gaat naar de website en kiest eerst je formaat. Ik heb maat M, omdat ik een kastje heb waar een groot bos mooi op staat. Maar de maten S en L zijn ook beschikbaar.
S kost € 17,95, M – 21,95 & L – 28,95 inclusief bezorging. Voor een bos dat zo’n 3 week (en sommige zelfs langer) staat valt de prijst best mee eigenlijk, normaal koop je namelijk zo een boeket voor 5-10 euro per 1/2 week.
Daarna kies je of je het boeket wekelijks, om de twee week of maandelijks wilt ontvangen. Ik heb gekozen voor maandelijks omdat mij werd verteld dat sommige bloemen wel 3 a 4 weken staan. En daarnaast valt de prijs dan ook nog wel mee. Wist je trouwens dat je het abonnement tussentijds kunt pauzeren? Zodat je niet iedere maand een nieuw boeket krijgt, maar zelf weer kunt aanvinken wanneer je je abbo weer wilt starten. Op deze manier heb ik net mijn boeket gekregen, maar heb ik mijn abbo eerst gepauzeerd. Als ik over een tijdje weer zin heb in een mooi bos bloemen, dan schakel ik hem weer in. Dit is ook handig voor bijvoorbeeld vakanties of als je een lange tijd van huis bent.
Als het dan zover is krijg je op donderdagavond je bloemen. Bloomon werkt echt met een fijn systeem, je krijgt een mailtje om je eraan te herinneren dat je thuis bent op moment van bezorging en de dag voor de bezorging krijg je nog een sms met de uiterlijke tijd dat de bloemen komen (tussen 20.00 en 21.00 etc). Wel leuk om te weten, mocht je niet thuis zijn en je hebt geen wijziging in het systeem gezet, worden de bloemen afgeleverd bij een Ronald MC Donaldhuis bij jou in de buurt. Zo kunnen de gezinnen genieten van een mooi boeket. Je krijgt dan wel de helft van de waarde terug… Niet leuk voor jou, maar wel een goed initiatief!
bloomonBloomonZoals je kunt zien zitten er bekende en onbekende bloemen in het boeket. Op het Bloomon  blog kun je lezen wat er allemaal in zit. Zo heb ik deze keer onder andere een kangoeroe pootje, een lelie, een pioenroos, een hanenkam en de guldenroede. Erg mooi allemaal!

Dat ik enthousiast ben over dit concept en mijn bloemen hebben jullie wel kunnen lezen denk ik. Ik kan het iedereen aanraden! Oja mocht je een Bloomon bos cadeau willen doen, dan kan dit ook via een giftcard. Misschien dat ik dit binnenkort ook eens ga doen bij iemand die jarig is…
Het kaartje op de onderste foto zat in mijn goodiebag, hij is van De Wereld van Fien, te koop in haar Etsyshop.

6 gedachtes over “Een bosje Bloomon

  1. Verie zegt:

    Erg leuk, Rensina. Ik had het al gezien op IG, maar een enthousiaste blogpost maakt het nog persoonlijker. Zelf zit ik hier ook wel eens aan te denken om te doen. Een leuk initiatief en de bloemen zijn echt een plaatje, steeds weer! Geniet ervan en ik dup nog even verder of ik me ook aan ga melden bij Bloomon. 😉

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    Like

  2. debora zegt:

    toch leuk ,hee bloemen in huis.op dit moment haal ik alle bloemen uit mn tuin!!ik kan ook niet zonder bloempjes in huis.ook op mn dagelijkse wandeling met de hond maak ik veldboeketen met de bloemen uit de bermen ,die krijgen dan plaats in mn open veranda.en heb ik geen bloemen meer in mn tuin,dan heb ik hier op 200meter een bloemenpardijs-winkel in mn straat.groetjes debora

    Like

Geef een reactie

