Gastblog #1 Stempels maken

Vandaag een keer geen blog van mijzelf, maar een gastblog geschreven door Babette van StudioBabsie. Ze zit bij mij in de klas en heeft een heel mooi blog (neem zeker een kijkje straks). Net als de vorige zomer heb ik ook dit jaar een aantal gastbloggers gevraagd om een artikel te verzorgen, zodat ik even ‘vrij’ heb en ik vind het gewoon leuk om andere blogs met jullie te delen. Maar goed, vandaag dus gastblog #1, als het goed is komen er in totaal 3 of 4 gastblogs online de komende weken. Lees snel verder, want deze DIY is erg leuk!
gastblog mydailyteacup

Vandaag een keer geen blogje van Rensina zoals jullie gewend zijn maar van een ‘gastblogger’.. Ik zal me eerst even kort voorstellen. Hallo, ik ben Babette en blog op StudioBabsie! Ik blog over verschillende dingen maar voornamelijk over DIY, interieur en inspiratie! Maar vandaag blog ik dus een keer hier als gastblogger!!

Ik heb even getwijfeld over wat ik zou maken of doen voor dit artikel, maar uiteindelijk heb ik bedacht om zelf stempels te maken met een gustsetje, aangezien ik laatst een gustsetje had gekocht bij de Hema.
DIYstempelbenodighedenWat heb je nodig:
*Gutssetje   (Te koop bij de Hema, voor 4,95)
*Mesje
*Potlood
*Gum   (Ik gebruikte een grote gum van de action, deze koste maar 28cent!)
*Stempelkussen
stap1DIYstempelAls eerste moet je natuurlijk bedenken wat voor plaatje je uiteindelijk wilt stempelen: paperboat, pijltje, cactus, envelop. Alles kan, maar zorg er wel voor dat het niet een al te moeilijk plaatje is. In dit voorbeeld laat ik zien hoe ik het heb gedaan bij een ijsje.

Als eerste teken je het plaatje op de gum. Als je dit niet uit de hand kunt, kun je het ook eerst op een papiertje tekenen, dan op de gum leggen en op de achterkant krassen met je potlood. Je zult zien dat dan je tekeningetje op de gum licht te zien is (net zoals carbonpapier).
stap2DIYstempelenVervolgens guts je alles om het plaatje heen weg, doe dit wel voorzichtig, want als je niet oplet, schiet je misschien uit en kun je weer opnieuw beginnen!
stap3DIYstempelenAls je denkt dat je alles hebt weg gegutst, kun je de stempel alvast testen. Zoals hierboven te zien is, zijn er soms nog een paar plekjes waar nog wat weg gegutst moet worden. Als je uiteindelijk alles weg hebt gegutst is je stempel klaar!!
DIYstempelgutsenWil je nou weten wat je allemaal kan doen met je deze zelfgemaakte stempels, hou dan mijn blog in de  gaten, want binnenkort laat ik zien wat je er allemaal mee kan!
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om een keer een blogje van mij te zien!
liefs babette
8 gedachtes over “Gastblog #1 Stempels maken

  1. Maria zegt:

    Nou Rensina het is aan jou om nu een theezakjes stempel te gutsen. Leuk om dit te lezen, al moest ik als minder creatieveling eerst even goed bekijken wat gutsen was.

    Like

Geef een reactie

